Customer Experience

Waar draait het nu echt om bij klantbeleving, wat hebben klanten nodig?

1.         Leer jouw klanten kennen, waar worden ze blij van, wat hebben ze nodig, waarom hebben ze dat nodig en waar worden ze niet blij van.

2.         Als je dit weet, zorg dan voor de ultieme customer journey, zorg ervoor dat in ieder moment waarop de klant contact heeft met jouw organisatie de ultieme klantbeleving wordt neergezet.

3.         Zorg ervoor dat jouw medewerkers in staat worden gesteld om de klant ook zo optimaal te bedienen, kijk eens kritisch naar jullie processen en middelen, zijn deze echt ondersteunend aan jouw medewerkers?

4.         Mensen houden van gemak, dus klanten ook, maak het voor jouw klanten zo gemakkelijk mogelijk om met jullie in contact te treden, vragen te stellen en een product of dienst af te nemen.

5.         Maak het persoonlijk, in de gesprekken, mails, chats etc. Maar ook in de automatisering, klanten hoeven zich niet iedere keer opnieuw te identificeren.

6.         Prijs is niet langer de alles bepalende factor, klantbeleving staat bovenop. Realiseer je dit en handel hiernaar.

7.         Empathie, klinkt zo clichรฉ, maar zo ontzettend waardevol, wanneer de klant zich gehoord voelt en erkent zal de positieve klantbeleving stijgen. Jouw medewerkers zullen dit moeten omarmen en in ieder contact moeten toepassen.

Welke punten pas jij toe voor de ultieme klantbeleving?