Hoe kan het toch dat mijn medewerkers zich niet altijd aan gemaakte afspraken houden?

Tijdens een training met managers vorige week kwam dit ter sprake.

Vaak geloven zij zelf oprecht dat zij voldoende doorpakken. Dat zij duidelijk genoeg zijn geweest. Dat zij het zo gebracht hebben dat zij de medewerkers wel mee krijgen. Tot je de details ingaat. Totdat je samen spart over een aantal praktijk voorbeelden.

Al snel kom je er dan achter dat de managers de medewerkers dus eigenlijk niet echt mee krijgen en dat zij de gemaakte afspraken niet consequent opvolgen of geen gevolgen verbinden aan het niet nakomen van de afspraken.

Tsja, en dan is het niet zo gek dat de medewerkers zich in het vervolg niet altijd aan gemaakte afspraken houden. En dit is al niet prettig, maar wanneer je verder kijkt en kijkt naar het gevolg van deze situaties op de resultaten. Dan wordt het al helemaal onprettig.

Echter, door samen tot deze inzichten te komen en te sparren over hoe dan wel, dan zie je tijdens de training de mindset van de managers al veranderen. Dat zij inzien dat zij hier zelf ook zeker debet aan zijn. Dat zij zelf ander gedrag moeten laten zien, waardoor de medewerkers zich juist graag aan de afspraken willen gaan houden in het vervolg.

Dat zij alleen SAMEN met de medewerkers een WINNING TEAM kunnen zijn. En dan volgen de acties. Wanneer de mindset weer juist is, ontstaan er weer nieuwe concrete actieplannen.

Salescom Solutions Winning Team