Verkoop vanuit advies

Ik start binnenkort weer een salestraining op voor accountmanagers waarbij we ook aan de slag gaan met het ontwikkelen van hun persoonlijke salespitch.

Verkopen is volgens mij nog steeds adviseren, de klant helpen bij het inkopen.

Wanneer ik dan begin over de salespitch krijg ik regelmatig te horen: ja maar dat strookt toch niet met verkopen vanuit advies. Zoโ€™n pitch is toch vaak pusherig en dan gaat het toch weer om jouw dienst en niet om wat de klant nodig heeft?

Dit klopt ook voor een deel. Ja het gaat om jouw dienst of product. Maar pusherig hoeft het helemaal niet te zijn.

De pitch vindt plaats aan het begin van het gesprek. Je hebt je analyse nog niet gedaan, je weet nog niets van de prospect. Dus je kunt hem nog niet volledig aan laten sluiten op je prospect. (wel voor een klein deel omdat je weet in welke branche de prospect zich bevindt en welke uitdagingen hier liggen). Het doel van de pitch is het triggeren van de prospect, om hem nieuwsgierig te maken, om ervoor te zorgen dat de prospect denkt: Wat heb jij dan, vertel eens iets meer. Op dat moment kun jij verder gaan in het gesprek en draait het weer volledig om de behoefte van de prospect en hoe jij hier op aan kunt sluiten.

Wil je dat ik eens meekijk naar jouw salespitch? Ik help je hier geheel vrijblijvend bij, gratis en voor niets, gewoon omdat ik het leuk vind om jou te helpen.

Je hoeft mij alleen maar een berichtje te sturen of te bellen.