Wat kost slechte klantenservice?

Slechte klantenservice kost Nederlandse bedrijven jaarlijks โ‚ฌ 3 miljard omzet. Dit is al een wat ouder onderzoek van Lopes Slot, maar nog steeds enorm relevant.

Kun je je dit voorstellen?

Uit het onderzoek blijkt onder meer dat de financiรซle sector en telecommunicatiebedrijven jaarlijks veel omzet verliezen door slechte klantenservice. โ€œVeel bedrijven hebben geen exact inzicht in de kosten die zij maken door slechte klantenserviceโ€, geeft adviseur Richard Lopes Slot aan.

Anno 2018 is slechte klantbediening voor 67% de reden om over te stappen naar de concurrent.

Ruim 30% van de bedrijven geven nul response op klantvragen.

Ruim 30% van de bedrijven geven nul response op klantvragen.

Ook de lange wachttijden en ongetraind personeel wekken veel irritatie op.

En helaas kom ik dit nog veel tegen bij bedrijven. Dat het enorme belang van een optimale klantbeleving nog niet altijd serieus genoeg genomen wordt.

Graag spar ik hierover met jou om dit wel aan te pakken en te optimaliseren.