Zo weinig te doen vandaag!?

Hoe houd jij jouw medewerkers aan het werk?


Uit gesprekken met mijn relaties blijkt dat veel medewerkers nu moeite hebben om het aantal werkuren ook echt gevuld te krijgen. Er is in veel gevallen nu helaas minder werk dan anders.

Wat doet dat met hun motivatie? Onderschat deze impact niet, mensen willen heel graag hun werk goed doen, maar krijgen hun uren gewoonweg niet gevuld.

Wat doe jij als manager?

Ga in contact met je medewerkers! Onderzoek dit! Hoeveel uur kunnen zij zich nu echt bezig houden? Wat ga je met hen afspreken? Hoeveel uur ga je hen nu echt laten werken? En wat als er iets tussendoor komt, waardoor ze dan ineens toch weer even meer uur moeten werken?

Maak concrete afspraken.

Help hen waar je kunt, met bv:

– Het maken van een concrete dagindeling en planning.

– Hun mindset: ik kan nu toch geen sales doen, ik kan nu toch geen klanten bellen etc. Ja dat kun je wel!

Juist nu zijn mensen goed bereikbaar, bel vanuit oprechte interesse Mensen vinden het, juist nu, fijn om even de tijd voor elkaar te nemen. En ga zeker niet te snel naar het sales gedeelte.